Demontaza i montaza turbine

POSTAVLJANJE REMONTOVANE TURBINE

Prilikom postavljanja remontovane turbine, mora se voditi računa o tome da zaptivke budu odgovarajuće veličine. Ukoliko zaptivka prekrije deo otvora za ulje, dolazi do smanjenja dotoka ulja u turbinu, što može rezultirati oštećenjem. Kod priključenja cevi za dovod ulja, ne koriste se sredstva za zaptivanje (silikon, Loctite i slična sredstva).

Pre montaže remontovane turbine, naspite ulje u centralno kućište trubine tako da ono dodje do samog ruba kućišta i lagano zavrtite propeler turbine. Cev za dovod ulja pre montaže treba dobro oprati, kako ne bi ostale nikakve nečistoće koje mogu predreti u sistem za podmazivanje.

Pre stavljanja motora u rad potrebno je zameniti ulje, filter ulja i filter vazduha. Kod zamene filtera vazduha, neophodno je demontirati i očistiti cev za dovod vazduha od filtera do turbine, kako bi se sprečio prodor sitnih čestica, opiljaka i prljavštine.

Ukoliko u samom motoru postoji talog pre ugradnje turbine, treba obavezno očistiti motor i isprati ga. Zatim ga treba startovati bez turbine i zameniti ulje i filter (postupak ponoviti više puta ukoliko je neophodno, što zavisi od količine taloga u motoru).

Sistem za dovod vazduha i podmazivanje u motoru moraju biti apsolutno čisti!
Kod prvog paljenja motora, trebalo bi starovati motor 15-ak sekundi pomoću anlasera. Nakon paljenja, treba ostaviti motor u tihom radu (leru) nekoliko minuta i na samom startu ne dodavati gas, dok se sam sistem na razradi. Servis Turbina

Jedan od najvećih problema kod turbine je stvaranje unutrašnjeg pritiska u motoru – iberlauf. Stoga je neophodno proveriti stanje samog motora pre ugradnje turbokompresora, jer će u suprotnom doći do propuštanja ulja ili eventualno veće havarije koja može dovesti do oštećenja motora ili turbokompresora.