Turbina – Turbo kompresor
Turbina služi za mehaničko dobijanje snage. Izduvni gasovi iz motora pokreću rotor, koji usisava vazduh, kompresuje ga kroz hladnjak (intercooler) i ubacuje u cilindre. Samim tim, zbog veće količine vazduha u cilindru, ubrizgava se više goriva i dolazi do jače eksplozije i veće snage. Da bi mogao da kopresuje dovoljno vazduha, turbo kompresor (turbina) se vrti na prosečnih 150.000 obrtaja.
Kvarovi turbine
Neki od simptoma koji mogu ukazati na problem sa turbinom:
- Loše ubrzanje
- Previsok pritisak turbine
- Bučan turbo kompresor
- Povećana potrošnja ulja
- Beli, plavi ili crni dim iz izduva (auspuha)
Ovi simptomi ne moraju se uvek odnositi na turbinu. Loše ubrzanje vozila može biti i zbog zaprljanog filtera za vazduh, loše kompresije, lošeg ubrizgavanja i dr. Povećana potrošnja ulja takođe može značiti da je problem u samom motoru. Plavi i crni dim mogu značiti da je loše opšte stanje motora, loša kompresija i visok unutrašnji pritisak u motoru, pojava karter gasa usled pohabanih klipova, karika, hilzni, gumica i ventila.
U svakom slučaju, koji god od ovih simptoma da se pojavi, a ne možete sami da ga rešite, potrebno je da se obratite nekom servisu za turbine ili mehaniku.
Uzroci kvarova turbine
Turbo kompresor radi na nekih 150.000 obrtaja, ali se dešava da dostiže i brzinu od 250.000 obrtaja. Tako veliki broj obrtaja zahteva dobro podmazivanje i hlađenje. Neredovna zamena ulja, ili vožnja auta sa količinom ulja ispod minimuma, može dovesti do oštećenja i potrebe za remontom turbine. Da bi se izbegao prevremeni servis turbine potrebno je redovno menjati i proveravati nivo ulja.
Sam motor, takođe je izložen zamoru materijala samohavarisanjem i pritom proizvodi sitne metalne čestice koje nastaju usled trošenja. Te čestice će proći kroz ulje i doći do turbine ili će doprineti oksidiranju i ubrzati propadanje. Zato je potrebno menjati i filter ulja zajedno sa uljem.
U motor dospevaju i strana tela, odnosno prljavština i prašina, putem usisnog sistema za vazduh. Te čestice mogu dospeti u motor i turbinu i napraviti oštećenja. Zato treba voditi računa, pored ulja i filtera ulja i o filteru vazduha.
SERVIS TURBINE
Naš servis nudi uslugu skidanja i vraćanja turbo kompresora, kao i remont turbine. Za razliku od drugih servisa, koji samo rade remont i popravku turbine, naš servis prvo identifikuje uzrok problema prilikom skidanja turbo kompresora, a zatim vrši remont turbine. To omogućava vlasnicima vozila da se osiguraju od eventualno ponovnog oštećenja turbine, bržu popravku turbine i montažu na vozilo. Takođe, garancija je tada sigurnija, jer je isti servis radio ceo sistem i može garantovati kako za remont turbine, tako i za ispravnost vozila.
Remont turbina u našem servisu obavlja se najsavremenijim i momentalno najpreciznijim mašinama na tržištu. Pouzdanost pri balansiranju rotora je 100%, što je za nekih 10% više nego kod novih rotora.